loading...
موعود
دانشنامه مهدویت
آوای انتظار

ادعيه ، مناجات و دکلمه


هادی فرهنگ دوست بازدید : 694 شنبه 1394/05/10 نظرات (0)

زیارت آل یاسین، یکی از زیارت های مشهور حضرت صاحب الامر(ع) است. راوی و ناقل این زیارت جناب ابو جعفر محمد بن عبدالله بن جعفر بن الحسین بن مالک جامع الحمیری القمی است که همه علمای رجال و بزرگان راوی شناس از او به بزرگی و قداست یاد کرده اند. او صاحب کتاب های متعددی بود که ظاهرا چیزی از آنها در دست نیست و چون در اواخر دوران غیبت صغری می زیسته مکاتبات بسیاری با ناحیه مقدسه حضرت صاحب الامر(ع) داشته و به افتخار جواب نائل آمده است.

توقیعات متعددی به وسیله او نقل شده است که ازجمله آنها توقیعی است که متضمن زیارت شریف آل یاسین است. در آغاز توقیع مزبور چنین می خوانیم:

به نام خدای رحمان رحیم. شما نه نسبت به امر پروردگار تعقل می کنید و نه از اولیای او پذیرایید. حکمتی بس کامل و تمام ولی چه سودی دارد بیم ها و رهنمون ها نسبت به جمعی که ایمان نمی آورند. سلام بر ما و بندگان شایسته خدا.

هر گاه خواستید به وسیله ما به پروردگار توجه پیدا کنید و به ما متوجه شوید، پس آن گونه که خدای تعالی فرموده ست بگویید: بر آل یس درود و سلام باد...

زیارت امام زمان(عج) هنگام تشرف به سرداب امام‌زمان(ع) مشهور به "آل یس" است، این زیارت با افق‌های بسیار دقیقی به حقیقت وجود مقدس حضرت می‌نگرد، لذا باید از طریق این‌گونه زیارات، به واقع آن مقام را زیارت کرد و به ملاقات آن حضرت نشست که خیلی قیمتی است. ما در کم‌ترین حدّ هم امام ‌زمان‌شناس نیستیم، چرا که حقیقت زیارت از ما گرفته شده و فقط الفاظش برای ما مانده است، همان‌طور که چون اسلام را نمی‌شناسیم، اسلام از ما گرفته شده است.

حجت الاسلام عباس رمضانعلی زاده، پژوهشگر مهدویت به پرسش هایی در مورد این زیارت پاسخ می دهد.

زیارت آل یاسین مهدوی است یا قدسی؟

امام زمان(ع) در توقیعی فرمودند: وقتی می خواهید به سوی خدای متعال و ما توجه کنید این زیارت نامه را بخوانید و بگویید: سَلامٌ عَلى آلِ یسَّ و این همان چیزی است که خداوند فرموده است.  

البته در ادامه این سوال نیز مطرح می شود که آیا تمامی این زیارت از جانب خداوند متعال ذکر شده یا فقط همان سلام اول است. باید بگوییم اگر معتقد باشیم که سلام اول را فقط خداوند فرموده، پس این دعا از جانب امام است. به این معنی که امام آن را انشا کرده به جز سلام اول که کلام خداست.

اما اگر تمام زیارت نامه را به واسطه سلام اول کلام خدا بدانیم، به این معناست که امام آن را انشا نکرده و فقط از جانب خداوند متعال نقل کرده است.

بنابراین نشان می دهد که زیارت آل یاسین حدیث قدسی و از جانب خداوند متعال ذکر شده و امام تنها آن را نقل کرده است. به عبارت دیگر از اول تا پایان این زیارت کلام خداست و امام عصر(ع) آن را انشا و نقل فرموده است.

مانند زیارت عاشورا که حدیث قدسی و کلام خداست. این زیارت پشت پرده بوده تا زمانی که امام باقر(ع) آن را نقل کرده و به امت رسانده است.


منبع:شبستان

هادی فرهنگ دوست بازدید : 346 جمعه 1392/06/08 نظرات (0)

۷۸۶


از اين تقسيم بندي عرفي و مشهور که اعتقاد به ولايت و امامت در اصول مذهب قرار گرفته، برخي به غلط اين نتيجه را گرفته اند که اعتقاد به امامت و ولايت اهل بيت عليهم السلام ضرورت اسلامي نداشته، ايمان اسلامي بدون آن امکان پذير است! در حالي که نصوص ديني، خلاف اين ديدگاه را اثبات مي کند. حضرت باقر عليه السلام فرمودند: بني الاسلام علي خمس: علي الصلاه و الزکاه و الصوم و الحج و الولايه و لم يناد بشي‏ء کما نودي بالولايه، اسلام بر پنج پايه بنا شده است: بر نماز و زکات و روزه و حج و ولايت و براي هيچ کدام از چهار اصل قبلي به اندازه ولايت، سفارش نشده است. سپس امام فرمودند: فاخذ الناس باربع و ترکوا هذه - يعني الولايه. ولي مردم، چهار اصل قبلي را گرفته، ولايت را رها کرده اند. [۱] .

مابقی در ادامه مطلب

هادی فرهنگ دوست بازدید : 343 دوشنبه 1391/01/14 نظرات (0)

۷۸۶

ما شبی دست برآریم و دعایی بکنیم
غم هجران تو را چاره ز جایی بکنیم

آن که بی جرم برنجید و به تیغم زد و رفت
بازش آرید خدا را که صفایی بکنیم

مدد از خاطر رندان طلب ای دل ور نه
کار صعب است مبادا که خطایی بکنیم

دلم از پرده بشد حافظ خوشگوی کجاست
تا به قول و غزلش ساز نوایی بکنیم
 

بدون ترديد دعا كردن براى حضرت صاحب الزمان، عليه السلام، نصرت و يارى اوست، چون يكى از انواع نصرت يارى كردن به زبان است، و دعا براى آن حضرت يكى از اقسام يارى كردن به زبان است قرآن مجيد مى فرمايد:

و اذا حييتم بتحية فحيوا باحسن منها او ردوها (1)

و هرگاه محبت و ستايش شديد به بهتر يا نظير آن جواب دهيد.

در تفسير على ابراهيم قمى ذيل آيه شريفه مى گويد: سلام و كارهاى نيك ديگر. (2)

پر واضح است كه دعا از بهترين انواع نيكى است، پس اگر مؤمن براى مولاى خود خالصانه دعا كند مولايش نيز براى او دعا مى كند و دعاى آن بزرگوار كليد همه خيرات و بركات و فلاح و رستگاريست. شاهد و مؤيد اين مدعا روايت ذيل است.

جمعى از اهالى اصفهان از جمله ابوالعباس احمد بن النصر و ابو جعفر محمد بن علويه نقل كردند كه: شخصى به نام عبدالرحمن در اصفهان ساكن بود كه شيعه بود. از او پرسيدند: چرا به امامت حضرت امام على النقى، عليه السلام، معتقد شدى؟ گفت: چيزى ديدم كه سبب اعتقاد محكم من شد.

من مردى فقير بودم و زبان و جرات داشتم، در يكى از سالها اهل اصفهان مرا از شهر بيرون كردند. من با جمعى ديگر براى شكايت به دربار متوكل رفتيم، در حالى كه در دربار بوديم دستور از او صادر شد، كه على بن محمد بن الرضا، عليه السلام، را حاضر كنند. به يكى از حاضران گفتم: اين مرد كيست كه دستور احضارش داده شده؟ گفت: او مردى علويست كه رافضيان معتقد به امامتش هستند. سپس گفت: چنين مى دانم، كه متوكل او را براى كشتن حاضر مى كند و گفتم: از اينجا نمى روم تا اين مرد را ببينم چگونه شخصى است.

مابقی  در ادامه مطلب.

هادی فرهنگ دوست بازدید : 299 سه شنبه 1390/09/15 نظرات (0)

۷۸۶

دعاى آن حضرت در درود بر پيامبر و خاندانش

بنام خداوند بخشنده بخشايش گر ،

پروردگارا ! درود فرست بر محمد برترين فرستاده شده و آخرين پيامبر و حجت پروردگار جهانيان ،

كسى كه در عالم ذرو ميثاق انتخاب گرديده ، و در عالم اشباح و سايه ها برگزيده شده است ،

كسى كه از هر آفتى دور ، و از هر عيبى منزه مى باشد ، آنكه اميد نجات و شفاعت به أو بوده ،

و دين خداوند به او واگذار شده است . بار الها ! بنيادش را بلند ، و دليلش را محكم ، و حجتش را روشن ،

و درجه اش را بلند ، و نورش را درخشنده ، و رويش را سپيد گردان ، و به أو فضل و مرتبه اى بلند ،

و رفعت و مقامى برتر عطا فرما ، و او را در مرتبه پسنديده اى مبعوث گردان كه اولين و آخرين بر أو غبطه خورند .

[ خداوندا ! ] و درود فرست بر على امير مؤمنان و وارث رسولان و پيشواى سپيد رويان و سيد اوصياء و حجت پروردگار جهانيان ،

و درود فرست بر حسن بن على پيشواى مؤمنان و وارث رسولان و حجت پروردگار جهانيان ،

و درود فرست بر حسين بن على پيشواى مؤمنان و وارث رسولان و حجت پروردگار جهانيان .

و درود فرست بر محمد بن على پيشواى مؤمنان و وارث رسولان و حجت پروردگار جهانيان ،

و درود فرست بر جعفر بن محمد پيشواى مؤمنان و وارث رسولان و حجت پروردگار جهانيان ،

و درود فرست بر موسى بن جعفر پيشواى مؤمنان و وارث رسولان و حجت پروردگار جهانيان .

و درود فرست بر على بن موسى پيشواى مؤمنان و وارث رسولان و حجت پروردگار جهانيان ،

و درود فرست بر محمد بن على پيشواى مؤمنان و وارث رسولان و حجت پروردگار جهانيان ،

و درود فرست بر على بن محمد پيشواى مؤمنان و وارث رسولان و حجت پروردگار جهانيان ،

و درود فرست بر حسن بن على پيشواى مؤمنان و وارث رسولان و حجت پروردگار جهانيان .

و درود فرست بر خلف صالح هدايتگر و هدايت شده ، پيشواى مؤمنان و وارث رسولان و حجت پروردگار جهانيان .

مابقی در ادامه مطلب

هادی فرهنگ دوست بازدید : 261 پنجشنبه 1389/06/18 نظرات (0)

۷۸۶

توصيه به خواندن زيارت آل ياسين

امام زمان (ع) در توقيع شريفي مي فرمايد: «هرگاه خواستيد به وسيله ي ما به خداوند بلند مرتبه توجه کنيد و به سوي ما روي آوريد، همانگونه که خداوند متعال فرموده است بگوئيد: ... سلامٌ علي آل ياسين.... .»(1)

 توصيه به خواندن دعاي ندبه

يکي از بازرگانان اصفهاني که مورد اعتماد گروهي از دانشمندان بود، در عالم رؤيا به محضر امام زمان (ع) مشرف مي شود و از ايشان مي پرسد: «فرج شما کي خواهد رسيد؟» مي فرمايند: «نزديک است، به شيعيان ما بگوئيد دعاي ندبه را روزهاي جمعه بخوانند.» (2)

 توصيه به خواندن دعاي فرج

مرحوم شيخ طبرسي (ره) در کتاب «کنوز النجاح» نقل مي کند: ابوالحسن محمد بن احمد بن ابي الليث از ترس کشته شدن به قبر امام کاظم (ع) و امام جواد (ع) پناه آورد. در عالم رؤيا امام زمان (ع) را زيارت کرد. آن حضرت اين دعا (دعاي فرج) را به او تعليم دادند و او به برکت خواندن آن، از کشته شدن نجات يافت.

مابقی در ادامه مطلب است

هادی فرهنگ دوست بازدید : 215 دوشنبه 1388/12/10 نظرات (0)

۷۸۶

*( ادعيه آن حضرت در ثناء الهى و درخواست حوائج از أو در تسبيح و تنزيه خداوند)

# دعاى آن حضرت در تسبيح و تنزيه خداوند ، در روز هجدهم ماه تا آخر آن:

پاك و منزه است خداوند به تعداد مخلوقاتش ، پاك و منزه است خداوند تا آنگاه كه خشنود گردد ، پاك و منزه است خداوند بشمارش موجوداتش ، پاك و منزه است خداوند به اندازه وزن عرش أو ، و حمد و سپاس مخصوص خداوند است همانند اين مقادير .

# دعاى آن حضرت در امور دنيا و آخرت:

بارالها ! بما توفيق فرمانبردارى ، و پرهيز از گناه و نافرمانى ، و نيت پاك و بى آلايش ، و شناخت و معرفت به آنچه نزد تو ارزشمند است ، عطا فرما ، و ما را به هدايت و پايدارى گرامى دار ، و زبان ما را به صدق و صواب بر كلام حكيمانه و شايسته گويا ساز ، و دل ما را از علم و معرفت لبريز فرما ، و شكم ما را از طعام حرام و شبهه ناك پاك بگردان ، و دست ما را از ظلم و تعدى و تجاوز بازدار ، و چشم ما را از گناه و خيانت محفوظ بدار ، و گوش ما را از شنيدن سخنان بيهوده و غيبت مسدود گردان . و به دانشمندان ما زهد و بى رغبتي به دنيا و نصيحت و خير خواهى ، و به دانش آموزان ما جديت وشوق و رغبت ، و به شنوندگان پيروى و پندپذيرى ، و به بيماران مسلمان شفا و آسايش ، و به مردگان آنان رأفت و رحمت ، و به پيرمردان ما وقار و متانت ، و به جوانان بازگشت بسوى تو و توبه ، و به زنان حيا و عفت عنايت كن . و به ثروتمندان تواضع وسعه صدر ، و به فقيران صبر و قناعت ، و به رزمندگان نصرت و پايدارى ، و به اسيران آزادى و آسايش ، و به اميران و فرماندهان دادگرى و مهربانى ، و به مردم انصاف و سرشت نيك عطا فرما . و به توشه و سرمايه حجاج و زائران بركت عنايت كن ، و حج و عمره اى كه بر آنان واجب ساخته اى را ادا فرما ، به فضل و رحمتت اى مهربانترين مهربانان .

# دعاى آن حضرت براى نيازمندان و بيماران و سائر مؤمنان:

پروردگارا ! تو را سوگند مى دهم به حق كسى كه با تو مناجات مى كند ، و به حق آنكه در خشكى و دريا تو را مى خواند ، بر مردان و زنان مؤمن فقير بى نيازى و ثروتمندى ، و به بيماران از زنان و مردان مؤمن شفا  و تندرستى ، و به زندگان از آنان لطف و بخشايش ، و به درگذشتان آنان آمرزش و رحمت ، و به دورماندگان از وطن از ايشان بازگشت به وطنهايشان همراه با سلامتى و موفقيت ، تفضل فرما ، به حق محمد و تمام خاندان أو .

# دعاى آن حضرت براى گشايش كارها:

اى آنكه پس از بسته شدن كارها راه گشايشى از براى ما مى گشايد كه اوهام بدان راه ندارد ، پس بر محمد و خاندانش درود فرست و براى امورى كه مرا در تنگنا قرار داده راه گشايشى قرارده كه انديشه اى بدان راه ندارد ، اى مهربانترين مهربانان .

# دعاى آن حضرت براى بخشيده شدن گناهان شيعيان:


پروردگارا ! شيعيان ما از شعاع انوارمان و باقيمانده طينت ما آفريده شده اند ، و ايشان بر اساس تكيه بر محبت و ولايت ما گناهان بسيارى را انجام داده اند . اگر گناهانشان بين تو و ايشان مانع ايجاد كرده از آنان درگذر ، ما از ايشان خشنود شده ايم ، و خطاهايى كه بين خودشان مرتكب شده اند را در برابر خمس ما برايشان ببخشاى ، و آنان را در بهشت وارد ساز و از دوزخ دور گردان ، و ايشان را شامل غضبى كه بر دشمنانمان روا مى دارى ، قرار نده .

منبع:

كتاب | نويسنده | جلد | وفات | گروه | تحقيق | چاپ | سال چاپ | چاپخانه | ناشر | شابك | توضيحات
صحيفة المهدي (ع) (فارسي)|جمع الشيخ جواد القيومي||معاصر|مصادر سيره پيامبر وائمه|مؤسسة النشر الإسلامي|الثانية|1375 ش|دفتر تبليغات إسلامي|مؤسسة النشر الإسلامي التابعة لجماعة المدرسين بقم المشرفة||

یا ابا صالح المهدی

درباره ما
بسم الله نور علی نور.الهم عجل لولیک الفرج.استفاده از همه منابعی که توسط بنده نگاشته شده اند آزاد و باعث افتخار و خرسندی حقیر است.التماس دعا.یا حق
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • دستگاه cnc چوب
  • پایان نامه علوم سیاسی
  • طراحی سایت|بهینه سازی سایت|طراحی وب سایت
  • صرافی ایرانی
  • خرید جم کلش رویال
  • خرید جم کلش
  • فروشگاه اینترنتی لباس
  • کلش رویال
  • طراحی سایت
  • ثبت آگهی رایگان
  • دانلود پروژه و پایان نامه
  • دانلود آهنگ جدید
  • دانلود فیلم
  • دانلود مقاله
  • دانلود مقاله
  • دانلود مقاله
  • خريد لباس زنانه
  • دانلود جدید ترین آهنگ ها
  • تصفیه آب معصومی
  • عکس نوشته عاشقانه
  • خرید ساعت مچی
  • دانلود آهنگ جدید
  • فراسیون
  • نرم افزار
  • چاپ دیجیتال
  • دانلود فیلم و موزیک ویدیوی هندی
  • فروش آپارتمان
  • تراکتور کمباین نیوهلند
  • تشک
  • خرید اینترنتی لباس زنانه
  • تور لحظه آخری
  • تور کیش
  • دستگاه بسته بندی
  • سفره عقد
  • پنل تبلیغات در تلگرام
  • تشریفات مجالس
  • دانلود تحقیق
  • منابع دکتری سراسری رشته مدیریت
  • خشک کن فرش
  • آفبا
  • تشریفات
  • نرم افزار تاکسی تلفنی
  • نرم افزار تاکسی سرویس
  • تغذیه
  • خرید تحقیق دانشجویی
  • زودانزالی
  • پایان نامه معماری
  • پایان نامه کارشناسی ارشد
  • پایان نامه کامپیوتر
  • سایت همسریابی دوهمدل
  • دانلود آهنگ جدید
  • دستگاه تصفیه آب
  • خرید دوربین مدار بسته
  • خرید بک لینک
  • فروش بک لینک ارزان
  • برنامه اندروید
  • فروش پارکت
  • سقف کاذب
  • اپل ایدی
  • دانلود آهنگ جدید
  • دانلود آهنگ جدید
  • ساخت وبسایت رایگان
  • باکس هارد اکسترنال
  • فروش رم لپ تاپ ddr3
  • خرید رم لپ تاپ ddr3
  • قیمت رم لپ تاپ ddr3
  • رم لپ تاپ ddr3
  • درب اتوماتیک کرج
  • سرویس نوزاد
  • کاغذ دیواری
  • دانلود فیلم اموزشی
  • جت فن
  • کمپوست قارچ
  • هواساز
  • مه پاش
  • دانلود نمونه سوال
  • کتاب
  • مدل مانتو 95
  • لوازم یدکی خودرو
  • ساعت مچی
  • آگهی رایگان
  • کیف چرمی
  • آدیداس
  • مه ساز
  • آگهی رایگان
  • جزوه کنکوری
  • مدل دکوراسیون اتاق خواب 2016
  • درب اتوماتیک کرج
  • دانلود کتاب الکترونیکی
  • سرویس نوزاد
  • رم مک بوک
  • خرید رم لپ تاپ
  • قیمت رم لپ تاپ
  • ارتقا رم مک بوک پرو
  • قیمت روز خودروی شما
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    شیوه نگارش نویسنده را چگونه ارزیابی میکنید؟(چند گزینه ای)
    اوقات شرعی
    اوقات شرعی
    کرامات اهل بيت
    آیه قرآن
    آمار سایت
  • کل مطالب : 198
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 94
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 99
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 271
  • بازدید ماه : 217
  • بازدید سال : 8,621
  • بازدید کلی : 175,747
  • کدهای اختصاصی
    وبلاگ شخصی هادی فرهنگ دوست
    وبلاگ شخصی نویسنده

    تبادل لگو
    موعود
    ورودی های موعود
    http://promised.rozblog.com
    http://promised.r98.ir
    http://promised.rzb.ir
    لوگوی ما برای تبادل لوگو وحمایت

    روز شمار غیبت کبری

    حدیث تصادفی
    ذکر ايام هفته