loading...
موعود
دانشنامه مهدویت
آوای انتظار

ادعيه ، مناجات و دکلمه


هادی فرهنگ دوست بازدید : 366 دوشنبه 1391/10/18 نظرات (0)

 

۷۸۶

همانطور كه خوانندگان عزيزمستحضرند امروزه يكى از مباحثى‌‌كه در دنياى غرب و مسيحيت توجه‌‌عده كثيرى را به خود جلب نموده،توجه به يكى از مباحث مسيحيت‌‌است كه در رابطه با آخرالزمان وآمدن مسيح، عليه‌‌السلام، گفتگومى‌‌كند و از طرف ديگر قرار گرفتن درآستانه قرن بيست و يكم و ورود به‌‌سال 2000 ميلادى كه از نظرمسيحيان نويددهنده دوران‌‌آخرالزمان است موجب گشته تا كتب‌‌و فيلمهاى خاصى در زمينه مباحث‌‌آخرالزمان، علايم آخرالزمان، مكاشفات مختلف، چگونگى حفظخود از گزند حوادث و وقايع و غيره‌‌ساخته و منتشر شوند.

يكى از انتشاراتى كه اخيرا در اين‌‌زمينه بويژه در زمينه توليد فيلمهاى‌‌ويديويى فعاليت وسيعى را آغازكرده انتشارات آرماگدون است (Arageddon) كه خود را با عنوان‌‌بزرگترين كتابفروشى در زمينه كتب‌‌مربوط به نبوت، مكاشفات و انجيل‌‌معرفى نموده است.


جستجوى كامپيوترى در شبكه‌‌اينترنت فهرستى از كتب و فيلمهاى‌‌ويديويى تهيه شده در اين زمينه رامعرفى مى‌‌نمايد كه در ذيل نمونه‌‌هايى‌‌از اين كتب و نوارهاى ويديويى رابراى آشنايى خوانندگان عزيزمعرفى مى‌‌نماييم:

1 در مورد بازگشت مسيح،عليه‌‌السلام: فيلم ويديويى به‌‌روايت «ادوند پاردوم‌‌» (1)


موضوع اين نوار ويديويى دررابطه با به پايان رسيدن هزاره دوم‌‌ميلادى و نگريستن دقيق بشر به‌‌آينده مشكوك قرن بيست و يكم‌‌است، عده‌‌اى از مردم پايان هزاره‌‌دوم را به عنوان سرآغاز جديدى‌‌تصور مى‌‌نمايند. كتاب آسمانى‌‌مسيحيان مى‌‌گويد: «مسيح زمانى‌‌مى‌‌آيد كه شما انتظار آمدن او رانداريد، و اين چنين است كه شمارش‌‌معكوس آغاز شده است و سؤالى كه‌‌به ذهن وارد مى‌‌شود اين است كه مادر چه زمانى از تاريخ واقع شده‌‌ايم؟

2 هشدار دو دقيقه‌‌اى زمين:

اين نوار ويديويى مهيج و جنجالى‌‌شما را به كشف اين مطلب مى‌‌رساندكه چرا متخصصان و كارشناسان‌‌امور دينى و مكاشفات در غرب‌‌معتقدند كه هشدار دو دقيقه‌‌اى زمين‌‌به گوش مى‌‌رسد! در اين نوار شمامى‌‌توانيد نگاهى دقيق به روزگاران‌‌آشفته‌‌اى داشته باشيد كه ما در آن‌‌بسر مى‌‌بريم و ضمنا به شواهدى‌‌دست‌‌يابيد كه توضيح دهنده اين‌‌مطلب است كه ما در واپسين روززندگى مى‌‌كنيم. اين نوار ويديويى براساس كتاب «جان ويلر» (2) تهيه شده وروايت كننده آن نيز «كاريل‌‌ماتريسيانا» (3) مى‌‌باشد.

مابقی در ادامه مطلب

هادی فرهنگ دوست بازدید : 480 یکشنبه 1391/07/16 نظرات (0)

۷۸۶

دو مقوله ای که در این پست به آن ها پردخته میشود:

@نقش‌ و جايگاه‌ سينما و رسانه‌هاي‌ صوتي‌، تصويري‌ در غرب‌ و خصوصاً آمريكا

@@نقش سينما و رسانه‌هاي‌ تصويري‌ در ارائه تصویر ی خاص از مقوله‌ «مدينة‌ فاضله‌» و يا «آرمانشهر»


@به‌ يك‌ عبارت‌ جهان‌ امروز جهان‌ تصوير است‌ و عمده‌ترين‌ مصداق‌ اين‌ تصوير سينماست‌. «پُستمن‌» در كتاب‌ «زندگي‌ در عيش‌، مردن‌ در خوشي‌» خود سه‌ دوره‌ را يا سه‌ سپهر را اصطلاحاً براي‌ انتقال‌ معلومات‌ ذكر مي‌كند:


۱)دورة‌ اول‌ دوره‌ انتقال‌ معلومات‌ به‌ وسيله‌ زبان‌ بود. پدر مي‌گفت‌ فرزند حفظ‌ مي‌كرد،

۲)دوره‌ دوم‌ دورة‌ مكتوب‌ بود و كتاب‌ حافظ‌ و حامل‌ معنا براي‌ نسل‌ بعدي‌ شد.
۳)ايشان‌ سومين‌ دوره‌ را دورة‌ تصوير مي‌داند كه‌ تصوير سينمايي‌ و تلويزيوني‌ جاي‌ دو موج‌ قبلي‌ نشسته‌ است‌.

البته‌ تحليل‌ ايشان‌ اين‌ است‌ كه‌ اين‌ تصويرها به‌صورت‌ خاص‌ دارد ساخته‌ مي‌شود و به‌ جهان‌ ارائه‌ مي‌شود، ما در قلمرو افزايش‌ دامنة‌ جهل‌ انسان‌ قرار داريم‌ تا علمش‌. تحليلي‌ كه‌ پستمن‌ ارائه‌ مي‌دهد تحليل‌ درستي‌ است‌ و اين‌ تقسيم‌بندي‌ نسبت‌ به‌ سه‌ دورة‌ انتقال‌ معلومات‌. واقعيت‌ قضيه‌ اين‌ است‌ كه‌ ما داريم‌ در عصر تصوير و عصر سينما زندگي‌ مي‌كنيم‌ و عنواني‌ كه‌ شما تحت‌ عنوان‌ دنياي‌  anformatic ، information   يا اطلاعات‌ و انفجار اطلاعات‌ داريد عصاره‌اش‌ تصوير است‌، يعني‌ از يك‌ طرف‌ ما الان‌ در عصر اطلاعات‌ زندگي‌ مي‌كنيم‌ كه‌ اين‌ اطلاعات‌ جذابترين‌، مؤثرترين‌، كارآمدترين‌ و ماندگارترين‌ شيوة‌ ابراز آن‌ تصوير است‌.

البته‌ فقط‌ اين‌ نيست‌ كه‌ حالا قدرتها دارند از اين‌ عنصر بالاترين‌ استفاده‌ را مي‌كنند. ذهنيت‌ مخاطبها هم‌، چنين‌ قدرت‌ و جايگاه‌ پذيرشي‌ را دارد. ما در شبانه‌روز بين‌ 78 تا 79% اطلاعات‌ دريافتي‌ روزانه‌ را از چشممان‌ به‌دست‌ مي‌آوريم‌ و بقيه‌ حواس‌ درصد بعدي‌ را به‌خود اختصاص‌ مي‌دهند. درعين‌ حال‌ شما اگر به‌ سيستم‌ دريافتي‌ انسان‌ نگاه‌ كنيد مي‌بينيد كه‌ نيمكرة‌ راست‌ مغز مربوط‌ به‌ علوم‌ حضوري‌ و شهودي‌ به‌صورت‌ تصوير است‌. طبق‌ تحقيقاتي‌ كه‌ طي‌ 10، 15 سال‌ گذشته‌ صورت‌ گرفته‌، انسان‌ با نيمكره‌ راست‌ مغزش‌ با اطلاعات‌ برخورد شهودي‌ مي‌كند يعني‌ در آنجا ماندگار است‌ و بزرگترين‌ و عميق‌ترين‌ تأثيرات‌ را روي‌ شخصيت‌ انسان‌ مي‌گذارد. مجموعة‌ اين‌ قضايا كه‌ من‌ به‌صورت‌ مختصر خدمت‌ شما عزيزان‌ ذكر كردم‌ معنايي‌ را مي‌سازد كه‌ تصوير را كارآمدترين‌ عامل‌ نه‌تنها براي‌ انتقال‌ معلومات‌، بلكه‌ تأثيرگذاري‌ روي‌ شخصيت‌ و روان‌ افراد قرار مي‌دهد. اين‌ مقدمه‌ به‌نحوي‌ بيانگر جايگاه‌ تصوير و سينماست‌.

 

مابقی را در ادامه مطلب مطالعه کنید

هادی فرهنگ دوست بازدید : 332 پنجشنبه 1391/02/14 نظرات (0)

۷۸۶

اين تنها مردمان عصر غيبت نيستند كه از گسترش جور و ستم به ستوه آمده، در انتظار ظهور واپسين محب خدا ثانيه شمارى نموده، در آتش فراقش مى سوزند و از طولانى شدن غيبتش خون مى گريند، بلكه همه پيامبران از غيبت و ظهور يوسف زهرا سخن گفته، فضايل و مناقبش را ستوده، انتظار ظهورش را به امت خود توصيه نموده اند.

اين حضرت داود، عليه السلام، است كه در هر فصلى از زبور از ظهور موفور السرور آن حضرت سخن گفته، از شادى آسمانها، مسرت خاكيان، غرش درياها، به وجد آمدن صحراها و ترنم درختان جنگلها به هنگام ظهور خبر داده، آبادانى جهان، آسايش انسان و آرامش همگان را در دولت كريمه اش به نمايش گذاشته، فرمان انتظار داده است. (1)

اين حضرت دانيال، عليه السلام، است كه گسترش عدل و برچشيده شدن ستم را به دست حضرت قائم، عليه السلام، خبر داده، از رجعت مردگان سخن گفته و منتظران ظهور را ستوده است. (2)

اين حيقوق نبى، عليه السلام، است كه نويد ظهور داده،از طول غيبتش سخن گفته، به امتش فرموده:

اگرچه تاخير نمايد برايش منتظر باش، زيرا كه البته خواهد آمد. (3)

اين حضرت عيسى، عليه السلام، است كه در بيش از پنجاه مورد از عهد جديد از ظهور ناگهانى حضرتش سخن گفته، به انتظار سازنده فرمان داده، از غفلت و بى توجهى بر حذر داشته مى فرمايد:

كمرهاى خود را بسته، چراغهاى خود را افروخته بداريد... خوشا به حال آن غلامان كه آقاى ايشان چون آيد ايشان را بيدار يابد. (4)

مابقی در ادامه مطلب

هادی فرهنگ دوست بازدید : 270 پنجشنبه 1389/06/11 نظرات (0)

۷۸۶

پیرو پست های قبلی و سوالات و ایردات زیادی که از سوی مخاطبان عزیز به ایمیل بنده ارسال شد تصمیم به نوشتن یک پست دیگر برای تکمیل و عمق بخشی مطلب و همچنین استناد دهی قوی تر نمودم  ولی به عیت کمبود وقتم مقاله ای از جناب { جمال فلاح یخدانی } را برایتان قرار می دهم .امید که مورد توجه دوستان و اساتید و مخاطبان گرامی قرار گیرد.یا حق

همه موحدان و مؤمنان بر اساس تعاليم انبياء و مكتب وحي، به حقانيت ظهور مردي عدالت‌گستر در آخرالزمان ايمان داشته و دارند، شخصيت بي‌مانندي كه جهان پر از ظلم را از عدالت لبريز مي‌كند،بنابراين، لحظه شماري براي ظهور منجي موعود، در طول تاريخ و قرون مختلف، بين امت‌هاي گوناگون، استمرار داشته است و فقط مغرضان و حاكمان جور سعي داشته‌اند اين حقيقت را محو كنند. بهترين دليل بر حقانيت موعودباوري و ظهور مصلح بزرگ را مي‌توان وجود اين عقيده در اديان توحيدي و حتي غير توحيدي دانست.[1]

مابقی به همراه منابع و پانوشت ها در ادامه مطلب است.

هادی فرهنگ دوست بازدید : 267 چهارشنبه 1389/03/26 نظرات (0)

۷۸۶

پیرو پست های قبلی در مورد نظرات و بشارت های ایین های مختلف همچون زرتشتیت و مسحیت دوستان و اساتید و خاطبان زیادی برایم ایمیل ارسال کردند و تشکر کردند و خواستند در پستی مفید و جامع و کوتاه به سایر کتب الهی با ارجاع دقیق اشاره کنم.پس از فرغت از ایام تحصیل و سایر مشغله هایم به لطف ایزد مطلب به اتمام رسید و اکنون منتشر میکنم.امید که مورد توجه دوستان و مخاطبان عزیز قرار گیرد.یا حق

با اينکه کتابهاي فعلي آسماني از تحريف در امام نمانده اند ، در آنها به پاره اي از حقايق بر مي خوريم که اگر چه به تنهايي براي اثبات اين واقعيت مفيد واقع نمي شوند ، اما مي توانند براي احتجاج با کساني که به همان آيين مومن هستند موثر باشند آنچه در سطور بعد مي آيد قسمتهايي از کتابهاي آسماني درباره امام مهدي (ع) است :
1. «صديقان زمين را تا ابد وارث گردند» (کتاب مزامير ، مزمور سي وهفتم)
بعلاوه اين کتابها جزئيات بسياري را درباره اوضاع آخرالزمان در بردارند که مويد مطالبي هستند که در احاديث مسلمانان ياد شده است . سپس مي گويد : «اما اشرار همگي نابود مي شوند».
2. «واي بر امت خطاکار ، مردم گرانبار گنهکار ، تبار بدکنندگان ، فرزندان مفسدان ، پروردگار را وانهادند ...».
تا آنجا که مي گويد: « ... سرزمين شما را غريبان پيشاروي شما مي خوردند و آن همچون واژگوني بيگانگان ويران گرديده است . پس از اين به يار عدل و شهر امن مسمي خواهيد شد». (کتاب اشعياء ، اصحاح اول)
3. پس پرچمي براي امتهاي بعيد بر افرازد . براي آنها از نقطه دور دست زمين بانگ مي زند . آنها ناگهان با عجله مي آيند در حالي که ميانشان نه وامانده اي است و نه افتاده اي». (اصحاح پنجم)
«تا آنکه شهرها ويران و بي سکنه و خانه ها بي مردم شوند . زمين ويران و خراب گردد و خداوند انسانها را دور گرداند و خرابي در زمين فزوني مي گيرد و اگر در آن زندگي باقي مي ماند ، پس آن نيز ويران مي شود و مثل چنار و بلوط که چون بريده شوند ، کنده آنها باقي مي ماند ، کنده آن ذريت مقدس خواهد بود». (کتاب اشعياء، اصحاح ششم)
4. خداي آسمان مملکتي را بر پاي مي دارد که هرگز منقرض نمي شود و پادشاهي آن به مردم ديگر واگذار نمي شود . تمام اين ممالک نيست و نابود مي شوند اما اين مملکت تا ابد پابرجا مي ماند». « ... خوشا آنکه منتظر ماند». (کتاب حجار- اصحاح دوم)
5. «پروردگار سپاهيان گفت . اين بار پس از اندکي آسمانها و زمين و دريا و خشکي را مي گردانم و تمام امتها را به لرزه در مي آورم و پس از آن تمام امتها مي آيند و اين خانه را پر مي کنند». (کتاب حجي ، اصحاح دوم)

 

مابقی در ادامه مطلب

هادی فرهنگ دوست بازدید : 324 شنبه 1388/01/29 نظرات (0)



يهوديان كه خود را پيروان حضرت موساى كليم«ع» مى دانند نيز منتظر موعودند. در آثار دينى يهود، و اسفار تورات، و ديگر كتابهاى انبياى آنان، همواره، به موعود اشاره شده است. به پاره اى از اين كتابها اشاره خواهيم كرد. اگر به مطالب كتاب « نَبُوئِتْ هَيلدْ» (وحى كودك) استناد كنيم، به مطالب بسيارى، درباره ظهور پيامبر اكرم«ص»، و به قسمتهايى از تاريخ و احوال پيامبر، و حوادث مربوط به بعثت، و پاره اى از علائم آخرُ الزَّمان، و رجعت، و اشاراتى به شخصيت حضرت حُجَّت بن الحسن المَهدى«ع»، و حتى اشاراتى درباره واقعه عاشورا، دست خواهيم يافت. 1
به هر حال، چون يهوديان ، به حضرت مسيح«ع» ايمان نياوردند، بطبع، موعود آنان هنوز ظهور نكرده است. اگر در مجموع آنچه در آثار مقدس يهودى آمده است تأمل شود، چهره سه موعود، در آنها ترسيم مى شود:
حضرت مسيح«ع».
حضرت محمد« ص».
حضرت مهدى«ع».

مابقی در ادامه مطلب

یا ابا صالح المهدی

درباره ما
بسم الله نور علی نور.الهم عجل لولیک الفرج.استفاده از همه منابعی که توسط بنده نگاشته شده اند آزاد و باعث افتخار و خرسندی حقیر است.التماس دعا.یا حق
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • دستگاه cnc چوب
  • پایان نامه علوم سیاسی
  • طراحی سایت|بهینه سازی سایت|طراحی وب سایت
  • صرافی ایرانی
  • خرید جم کلش رویال
  • خرید جم کلش
  • فروشگاه اینترنتی لباس
  • کلش رویال
  • طراحی سایت
  • ثبت آگهی رایگان
  • دانلود پروژه و پایان نامه
  • دانلود آهنگ جدید
  • دانلود فیلم
  • دانلود مقاله
  • دانلود مقاله
  • دانلود مقاله
  • خريد لباس زنانه
  • دانلود جدید ترین آهنگ ها
  • تصفیه آب معصومی
  • عکس نوشته عاشقانه
  • خرید ساعت مچی
  • دانلود آهنگ جدید
  • فراسیون
  • نرم افزار
  • چاپ دیجیتال
  • دانلود فیلم و موزیک ویدیوی هندی
  • فروش آپارتمان
  • تراکتور کمباین نیوهلند
  • تشک
  • خرید اینترنتی لباس زنانه
  • تور لحظه آخری
  • تور کیش
  • دستگاه بسته بندی
  • سفره عقد
  • پنل تبلیغات در تلگرام
  • تشریفات مجالس
  • دانلود تحقیق
  • منابع دکتری سراسری رشته مدیریت
  • خشک کن فرش
  • آفبا
  • تشریفات
  • نرم افزار تاکسی تلفنی
  • نرم افزار تاکسی سرویس
  • تغذیه
  • خرید تحقیق دانشجویی
  • زودانزالی
  • پایان نامه معماری
  • پایان نامه کارشناسی ارشد
  • پایان نامه کامپیوتر
  • سایت همسریابی دوهمدل
  • دانلود آهنگ جدید
  • دستگاه تصفیه آب
  • خرید دوربین مدار بسته
  • خرید بک لینک
  • فروش بک لینک ارزان
  • برنامه اندروید
  • فروش پارکت
  • سقف کاذب
  • اپل ایدی
  • دانلود آهنگ جدید
  • دانلود آهنگ جدید
  • ساخت وبسایت رایگان
  • باکس هارد اکسترنال
  • فروش رم لپ تاپ ddr3
  • خرید رم لپ تاپ ddr3
  • قیمت رم لپ تاپ ddr3
  • رم لپ تاپ ddr3
  • درب اتوماتیک کرج
  • سرویس نوزاد
  • کاغذ دیواری
  • دانلود فیلم اموزشی
  • جت فن
  • کمپوست قارچ
  • هواساز
  • مه پاش
  • دانلود نمونه سوال
  • کتاب
  • مدل مانتو 95
  • لوازم یدکی خودرو
  • ساعت مچی
  • آگهی رایگان
  • کیف چرمی
  • آدیداس
  • مه ساز
  • آگهی رایگان
  • جزوه کنکوری
  • مدل دکوراسیون اتاق خواب 2016
  • درب اتوماتیک کرج
  • دانلود کتاب الکترونیکی
  • سرویس نوزاد
  • رم مک بوک
  • خرید رم لپ تاپ
  • قیمت رم لپ تاپ
  • ارتقا رم مک بوک پرو
  • دانلود سریال جدید
  • قیمت روز خودروی شما
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    شیوه نگارش نویسنده را چگونه ارزیابی میکنید؟(چند گزینه ای)
    اوقات شرعی
    اوقات شرعی
    کرامات اهل بيت
    آیه قرآن
    آمار سایت
  • کل مطالب : 198
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 62
  • آی پی دیروز : 45
  • بازدید امروز : 66
  • باردید دیروز : 51
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 217
  • بازدید ماه : 163
  • بازدید سال : 8,567
  • بازدید کلی : 175,693
  • کدهای اختصاصی
    وبلاگ شخصی هادی فرهنگ دوست
    وبلاگ شخصی نویسنده

    تبادل لگو
    موعود
    ورودی های موعود
    http://promised.rozblog.com
    http://promised.r98.ir
    http://promised.rzb.ir
    لوگوی ما برای تبادل لوگو وحمایت

    روز شمار غیبت کبری

    حدیث تصادفی
    ذکر ايام هفته